Tuesday, June 17, 2008

TM = Tembel + Mangkuk Ayun

I'm back.....!!!! Sorry la kekawan sume, dah sebulan lebeh blog ni tak di update pasal aku pindah rumah & terpaksa tunggu TM transfer line tipon dan streamyx aku ke rumah baru. Proses nye saje dah buatkan aku sampai hilang sabar, sungguh lembab dan sembab servis dieorg ni. Bayangkan la.... sampai sebulan lebe nak tunggu dieorg settlekan sume pada hal mase bagitau untuk transfer line cakap cuma 3 hari aje. 3 hari kepala hotak dieorg... f*#@& *&%f..!!! (sorry la...aku memang hangin betol ni....). Sape2 member aku yg keje TM ni sorry la ye....


Untuk nak settlekan line aje aku pegi ke kedai telekom sampai 3 - 4 kali. Last2 aku hilang sabar, aku mengamuk kat counter, sampai budak jaga counter tu sampai tukar lain pasal tak boleh tahan aku cakap. Hahahaha... puas hati aku.... padan muka.... gerammmmmm korang tau tak. Tapi last2 aku yang salah jugak, dieorg kate aku buat tak ikut procedure dieorg. Boleh tak...??? aku balik yang kene. Dieorg yg suruh buat itu ini... isi borang itu ini.... aku ikut sume...last2 aku balik yang salah.... memang mencabar betol... sebelum aku blah... aku sound budak counter tu... make sure kes aku KIV... dan settlekan secepat mungkin.... Dah la nak transfer line pon aku kene bayar, bukannye free. Kalau free lain citer la.

Tipon buat aduan tak yah citer la.... tak ter kira la.... selang 2 hari...aku call.... kalau tak buat cam tu... memang tak settle la line tipon aku gamaknye. Lepas 3 minggu.... baru contractor TM datang nak setup line tipon aku... part ni satu hal lagi... dieorg call aku time opis... mane aku ade kat rumah.... aku cakap... boleh tak buat lepas pukul 6... aku dah balik keje.. boleh tak, contractor tu cakap dieorg tak boleh... dieorg keje sampai pukol 5 aje... Hampeh... aku try tolerate la... aku cakap suruh datang buat hari sabtu... tau dieorang cakap ape... hari sabtu tak keje.... aku bengang la... ape ni... abis tu cam ne kes aku nak settle... Free2 kene marah dengan aku. Contractor tu cakap die call balik besok... Besok aku tunggu.... tak de call... aku call contractor tu.... tak angkat.... memang #&*%^@. Aku call lagi 100, buat aduan lagi...., baru dieorang assign contractor lain. Tapi kene tgu 3 hari lagi. Setiap kali tipon.... 3 hari.... tipon 3 hari lagi... lame2 tu yg jadi sebulan lebe.

Selesai line tipon, nak settlekan streamyx pulak. Ni lagi satu hal.... letih dah aku. Lepas line tipon aku dah ok, aku tunggu pulak streamyx, sebab mase aku isi borang nak transfer line tu dah isi borang untuk streamyx transfer sekali. Time tu budak kat counter tu cakap, aku isi aje borang2 tu... then nanti sume dieorang settlekan. Seminggu aku tunggu lepas line tipon dah boleh pakai, stramyx tak jugak settle2 lagi. Setiap hari aku check. Hampeh aje. So, aku call lagi customer service (100), tunggu 3 hari lagi. lepas 3 hari, tak de jugak progress, aku call lagi. Kali ni cakap dengan technician terus. dieorang cakap aku kene pegi TM balik, pasal report dengan borang transfer streamyx aku belom submit lagi ke technician, so dieorang tak leh buat ape2 pon. Hampeh lagi. Kene jugak pegi TM Pandan Indah tu lagi. Bile pegi sane...dieorang suruh aku isi borang lagi.... aduiii laa..... baper banyak borang la kene isi.... aku cakap borang tu aku dah isi... die tanye aku... time aku isi borang tu ...kat counter sape yang jaga.... What...!!! Mane la aku ingat sape... dah la aku hangin ni.... kang tak pasal2 aku mengamuk lagi kat counter tu kang..... aku isi aje la borang tu lagi.... malas nak bising2 lagi... tapi aku cakap tolong la... settlekan cepat... aku dah malas nak datnag banyak kali lagi, buat bende yang same... then kate aku yang salah... please la... tolong buat cepat.... die kate... 3 hari.... itu aje la dieorang tau cakap... 3 hari... 3 hari... aku cakap lagi.... aku saje tanye kalau tak settle dalam 3 hari cam ne..?? Die cakap ade orang lain yang lagi lame... ade sampai 3 bulan... Boleh tak... cakap kat aku cam tu.... Aku balas balik... I don' care about orang lain... U janji 3 hari.... Saya nak bende ni settle dalam 3 hari.... Tak jalan jugak 3 hari.... aku call lagi 2 kali ke customer service TM 5 hari lepas tu... baru dieorang hantar technician setup port streamyx aku...

Adoi laaa.... apsal la TM ni tembel sangat buat keje. Sebulan lebe nak settlekan sumer..., tapi cakap 3 hari.... podaahhhhhh.... kalau aku tak call selalu customer service tu.... rasenye tah bile la settlenye... So, dari awal bulan Mei... sampai pertengahan bulan jun... baru dapat online balik... Ni nanti nak kene call lagi... pasal aku nak mintak tolak bil streamyx aku psl sebulan tak dapat pakai...

So... kekawan.... sorry la aku membebel... hahahha.... nak lepaskan geram aku ni.... Now try to keep back on track....

1 comment:

Anonymous said...

So...pakai la maxis broadband...senang..tukar mana2 pun jalan...cuma laju tak je