Saturday, August 23, 2008

Makan2 at Halia SDCC....

Malam semalam Liza ajak aku pergi makan kat restoran Halia. Restoran ni terletak dalam Sime Darby Convention Centre (SDCC) kat Bukit Kiara. Actually Liza dapat 2 kupon buffet untuk makan kat sane, lagi pon kupon tu valid sampai ujung bulan ni aje. So, aku dengan Liza pon tak pernah makan kat sane.... nak la jugak try sedap ke tak.

Suasana dalam SDCC.... lengang aje...tak de orang pon... hehehe..

Liza kat depan restoran Halia...

Seronok benar Liza nak try makan kat restoran Halia ni... tapi... hahahahaha... tunggu....!!!!

So, kiteorang pon masuk la, lengang aje..tak de orang sangat pon dalam restoran tu... Ade la satu family dengan satu group yang tengah makan. Dah dapat meja, aku dan Liza pon mula la carik ape nak makan. Special menu dieorang, Mongolian Barbeque... Waaahhh... ade barbeque... mesti sedap ni... hahahaha.... Then kiteorang pon mula la berjalan untuk ambil makanan yang nak dimakan. Bila dah jalan... rupa nya... choice tak banyak pon... ade 1 meja kuih-muih dan buah-buahan, 1 meja untuk salad, 1 meja untuk kebab... 1 meja untuk minuman... ade kopi dengan teh aje.... lor... 1 bahagian aiskrim. Mane barbeque nye..??? Tadi kate ade barbeque..??? Pelik2...

Aku test kebab die dulu... dah sejuk... huhuhu... rase die..ok la... Liza tak tau nak makan ape... pasal choice menu die macam kurenggg skit... hehehe... then Liza tanye... mane barbequenye.... waiter tu kate... dieorang akan hantar nanti... Aku pon lapar sebenarnye... so makan aje la ape yang ade... pas tu try salad skit.... ok laa... Liza makan jagung aje... then Liza pergi amik Mongolian Barbeque yang die nak rase sangat... .. pelik sikit rupanya.... macam rojak aje... hahahahha... Liza particular skit bab makanan... so bile die rase... peeghhh... tak sedap.... hehehe... trus dia tolak tepi aje....

Then tak lame lepas tu waiter hantar barbeque, banyak la jugak..satu pinggan besar... tapi sume ayam, daging dan sosej aje... laaa... itu aje... ingat kan ade la... udang ke... ketam ke... sotong ke... Tak pe la... aku try jugak makan skit... pasal... lapar dah perut aku tunggu... rasenye... tak le sedap sangat pon... masin skit... huhuhu... dah tu...tak fresh... Aku pon makan sikit aje... pas tu amik aiskrim... untuk pencuci mulut... Liza langsung tak nak sentuh barbeque tu... ntah hape2 je... kate die... so... Liza hanya makan jagung, buah skit... then rase aiskrim aku skit... frust betul die... hehehe... at least aku makan la jugak.... Liza langsung tak de selera nak makan....

So..., conclution nye.... makanan kat situ kurenggg skit laa... tak baper sedap... makan kedai tomyam lagi best... hahahah... plus.. menu die pon tah hape2 je... nasib baik la free pasal ade kupon tu.... kalau tak.... memang menyesal pi makan sane... Last2, on the balik tu... Liza ajak aku berhenti kedai buah kat Pandan Jaya... beli buah... makan buah aje la Liza malam tu...


Mongolian Barbeque... hmm... Liza kate tak sedap... tolak tepi trus.. hehehe...

Barbeque yang cuma ade..., ayam, daging dan sosej... rase pon kurengg... huhuhu...

Last2, dari sume menu... aiskrim yang paling best... hehehe... layan coklat dengan vanilla...

4 comments:

Arin said...

patut le tak ramai umat ek..eh, aku dh ader port makan western, eastern yanga mat sedap and presentation nya mengalahkan hotel..rege murah..

Cik Buya said...

uik...
restoran halia pun jual sosej jugak.?

panggang lagi tu.
hehehehe...

Anonymous said...

arin : cantek! bole buat port buke pose lepas makan kat umah ko..hehehhe

Anonymous said...

dah la lapau tahap dewa...frust aku...