Wednesday, November 12, 2008

Weekend @ Melaka....

Last weekend... aku dan Liza balik Melaka.... amik extra cuti sampai hari Isnin... Lagipon banyak hal nak settlekan balik Melaka kali nih... Memang lately ni aku dan Liza dah start sibuk dengan preparation untuk wedding kiteorang... 3 hari kat Melaka.., everyday aku ulang alik dari rumah aku kat Alor Gajah dengan Bandar Melaka...

Sabtu tu, on the nak balik ke rumah, sempat aku singgah rumah member aku Firdaus... Sekarang kalau balik Melaka.. memang wajib aku singgah melepaq rumah Daus.. jumpe die burak2... hehehehe.. lagipon bini dia, cikgu Hanim tu... memang sporting... hehehe... Sampai umah Daus dekat2 kol 7... berburak sakan dengan die... then lebeh kurang kol 9 aku bertolak balik... tu pon.. lepas dapat SMS dari mak aku tanya bile nak sampai... hehehehe... Kalau tak memang melarat leee tah sampai kol baper agaknye.... Tak sempat nak snap moment mase kat rumah Daus... tak pe... next time nanti la....

Ahad... round bandar Melaka... follow Liza survey dan settlekan macam2 hal... Mase kat Bandar Hilir... ternampak la Menara Taming Sari... teringin la nak naik.... Yelah... kiteorang nih orang Melaka...tapi tak dapat naik merasa lagi naik bende tuh.... Then bile sampai sane... peeghhh.... ramai giler orang... beratur punye la panjang.... terus tak jadi... next time laa.... tak larat la nak menunggu... hehehehe... Pas tu pergi ke tempat2 lain lak... Melaka Sentral... then aku balik ke Alor Gajah lepas Marghrib....


Bangunan Menara Taming Sari....

Tertarik dengan beca nih... dengan some tourist... aku & Liza still tak berkesempatan nak naik lagi.. hehehehe...

Orang2 yang beratur panjang giler.... menunggu giliran nak naik Menara Taming Sari... tak pe la... lain kali la aku & Liza naik... tak larat nak menunggu nye.....

Baru nak naik....

Dah separuh tiang.... hehehehe...

Sampai ke puncak menara....

Time ni aku dan Liza dah nak gerak ke tempat lain... bende tu tengah turun... hampir nak sampai ke bawah dah...

Melaka Sentral.....

Some scene kat dalam Melaka Sentral....

Melaka Sentral yang sentiasa ramai orang...

On the way balik... kat persimpangan Melaka Sentral dan Tesco...

4 comments:

Anonymous said...

hahaha...aritu ktrg g ms hari biase..so. dpt gak naik...siap buat cam umah sndiri lg..huhu...ngorat sket awek tu dpt tiket murah.... :P

Gazza said...

hahahhha.... podah... aku jugak..tak dpt naik lagi.. hehehhe

Ramza said...

Aku pon xpernah lagi..bukan xpernah pegi je...tp xtau pon tempat 2....rasenye dulu mcm dkt dpn MP..gambar tempat org beratur tue dulu rasanye xde lg...ni mcm nak kena pegi ni...

Gazza said...

menara taming sari tu kat depan MP tu laa... lagi best skrg kat melaka baru ade eye on malaysia.... dieorang pasang kat melaka plak... belakang MP tu.... hahahaha... baru start ari tu....
depan MP tu dah cantik dah... dgn dataran pahlawan... dengan menara taming sari...dengan carrefour... hehehe....