Wednesday, December 31, 2008

End Year 2008 Jamming Session .... with Raja & Friends....

Before cuti x'mas ari tu..., Raja ajak aku join die & geng2 BERNAMA die jamming kat tempat biase..., Subculture Rehearsal Studio kat area Ampang.

Subculture Rehearsal Studio tempat Raja & geng2 die selalu jamming.... Ni kat tangga nak naik ke tingkat atas.. Studio tu kat tingkat 1...

Dah lame tak follow Raja pi jamming (die pon dah lame tak jamming.. hehehe..) memang jari2 aku dah keras.. tak reti lagi dah main gitar nih (cord hape pon aku tak hengat dah..) So, aku pergi just saje2 aje nak tengok dieorang jamming... Biasenye... kalau Raje jamming dengan geng2 BERNAMA... Jamal & Zarin... mesti layan lagu2 oldies atau rock kapak punye...mostly layan lagu melayu la.... Tapi dieorang berdua nih power Zarin gitar, Jamal bass + keyboard.. Bab goreng2.. biase nye Raje yang handle.. hehe..Regular drummer, Fairol plak... cool aje... sume lagu die layan.. main aje la lagu ape pon, slow ke, laju ke, rock ke, jiwang ke, leleh ke, ... die memang buleh aje... Tapi die selalunye.. mesti tunggu layan lagu laju2 & rock skit.. ye laaa.. nak lepas geram hentam drum die... baru puas hati (kate Fairul...) hehehehe... Hari tu.., dapat jugak layan satu lagu Nirvana.. ok la... dapat Fairul lepas geram... hehehehe...

Hari tu plak ade plak beberapa orang singer join jamming, Che Wan dgn anak die dan Su dengan kawan die.. (tapi yang nyanyi Che Wan dgn Su aje.. ade gak time Zarin join nyanyi... sampai kuar air mata nyanyi... kihkihkih..). So, jamming kali nih agak ramai la jugak... Mase aku sampai.. geng dieorang, Sharom pon ade, tapi die balik cepat lak...

Pas tu, dah la ramai... jamming kali nih plak, dapat plak bilik studio baru yang lagi kecik dari bilik studio asal. Bilik studio asal close pasal tengah renovate + upgrade... Dah la kecik bilik tu.., kaler kuning plak... hahaha... so.. kurang selesa skit laa pasal selesa... Time aku sampai, masuk bilik, tengok..punye la ramai kat dalam tu.. so aku duduk kat sudut sebelah Fairul dengan drum... tak dapat nak bergerak sangat... tak best betul... Pas tu.. pintu bilik tu punye la ketat nak bukak... kesian Che Wan dengan Su... terkial2 dieorang time nak kuar... paling kelakar... Su.. sampai terlompat nak bukak pintu tu.... kihkihkih...(sorry la Su.. tak tahan gelak... kelakau sangat..) tak jugak buleh bukak... Kene Raje jugak tolong bukakkan... Aku tak dapat nak snap gambar banyak time jamming ari tu... susah nak bergerak... bilik studio tu kecik..


Some view kat dalam bilik studio baru dari tempat aku duduk.. agak kecik.. payah nak bergerak...

Raje tengah meng'goreng'.......

Fairul tengah 'high' dengan drum die.... kihkihkih...

Some view dari drum.... (aku tak leh nak gerak....)

Che Wan dengan anak die... Time ni Che Wan tengah concentrate nyanyi lagu lagu hape tah... Langit ke-7.. cam tu la bunyik nye... but sore Che Wan memang best...sesuai la nyanyi lagu2 balada cam tu... Su best nyanyi lagu rock... pasal sore die ganas skit... huhuhuhu...

No comments: