Tuesday, February 10, 2009

My Wedding.... : Part 2 - 23 Jan 2009 (Jumaat) - Majlis Nikah......

23 Januari 2009... akan menjadi satu tarikh penting dalam hidup aku yang tak mungkin akan aku lupakan... Majlis nikah dirancangkan bermula pada pukul 3 petang selepas selesai solat Jumaat di Masjid An Ni'mah, Bukit Piatu, Melaka.. tetapi aku dan rombongan keluarga aku sampai lewat setengah jam.. pukul 3.30 baru sampai.... hehehe... Tak pe la... yang penting semua selamat sampai... Macam2 la jadi sebelum bertolak dari rumah aku, paling aku ingat.. butang baju melayu yang aku pakai mase nak gerak tu..tak cukup... kihkihkih... nasib baik Maksu aku perasan... so..sempat la cover balik... hehehe... Kalau tak tau la cam ne rupenye... Memang kelam kabut sikit time tu.. biase laa... Waktu sampai tu.. wakil Liza kata.. sementara menunggu pengantin lelaki sampai, pengantin perempuan sempat selesai sain semua dokumen. Elok la..., buleh jimatkan mase... hehe... lagi pon imam nak cepat pasal takut majlis nikah tak selesai lagi menjelang masuk waktu Asar...

So.., member2 biase la.. mesti tanye... baper kali..??? baper kali.. akad..?? So.. aku tak de la nak cover2... 3 kali... tak kisah la baper kali pon... yang penting settle bahagian yang penting nih... Lagi pon... imam tak de testing2... terus aje... plus imam agak detail sikit... so.. silap sikit aje... aku tetap kene ulang balik... hehehe...

Here some pic yang sempat sepupu aku, Hafiz snap guna kamera aku... semasa majlis nikah petang Jumaat hari tu.. so.., pic ni dari photographer amatur... nanti kite tengok plak pic dari photographer pro plak....


Masjid An Ni'mah, Bukit Piatu, Melaka... (actually ni dari kamera Raje... hehehe..)

Baru tiba.., di sambut oleh wakil Liza... baju melayu purple tu abg Liza yg first.. baju melayu oren tu abg Liza yg 2nd... yg baju kuning cair tu... abg ipar Liza...

Pengantin perempuan bersama2 kaum keluarga dan sahabat handai...

Sedang di soal siasat oleh Imam...

Time nih... tengah kusyuk dengar khutbah dari Imam....

Liza pon kene dengar khutbah dari Imam...

Imam tanye rukun nikah....

Acara akad nikah dimulakan... Imam kate tak yah testing2... terus aje...

Ade silap sikit... one more time....

Sebahagian hantaran dari pihak pengantin perempuan... cincin.., jam tangan.. & Ray Ban sun glass....

Antara dokumen nikah yang dah selesai di tanda tangan....

Kene bace ta'lik... kepada pengantin perempuan...

Selepas selesai semua urusan.. solat sunat dua rakaat selepas nikah....

Sebahagian hantaran dari pihak lelaki...

Cincin disarungkan ke jari pengantin perempuan...

Cincin pengantin lelaki pula...

Ciuman suami ke dahi isteri tersayang....

Aku dan Liza tengah diskusi untuk uturcara seterusnye.... Raje tengah sibuk buat keje die time tu...

OK... now jom tengok pic2 dari Raje..., photographer pro plak... semasa majlis nikah... Pic2 ni Raje dah edit dan dah di'upload' ke Facebook.. So, member yang tak dak Facebook atau malas nak buka facebook buleh tengok kat blog aku ni aje.... Thanx 2 Raje & Dell (DS a.k.a DigitalSyndicate) for this pic....






















Pic selepas nikah, dekat kereta aku... abaikan la aku pakai sandal tu... bukan ape... pasal baru kuar masjid... so.. tak sempat lagi pakai kasut...

No comments: