Monday, February 16, 2009

My Wedding.... : Part 5 - 24 Jan 2009 (Sabtu) - Preparation Majlis Resepsi Pengantin Lelaki......

Hari Ahad plak punye citer..., kali ni majlis belah aku plak di rumah datuk & nenek aku... kat Kampung Brisu, Lubok China, Melaka... Sebelum tu.., kite tengok dulu sikit citer sehari sebelum tu... lepas majlis kat Air Keroh... Kat rumah aku pulak sibuk buat preparation untuk majlis kenduri... Oleh sebab itu.., mak aku tak dapat untuk sertai rombongan belah aku mase pergi ke majlis resepsi kat Air Keroh Melaka... coz my mom nak make sure sume preparation berjalan lancar nanti....

Petang selepas balik dari majlis kat Air Keroh..., sume pakcik2 & makcik2 aku serta keluarga dieorang dan adik beradik aku ramai2 tolong buat ape2 yang patut untuk preparation majlis kenduri besok....Time nih actually aku tak de kat rumah kampung... tapi semua pic yang ade ni diambil oleh sepupu aku, Apiz... dengan kamera aku... So, meh tengok ape yang dieorang buat untuk preparation kat rumah tu......


Agar2 home made.... untuk para jemputan...

Proses merebus telur....

Still guna kayu api untuk merebus telur....

Adik aku... Ayol sedang khusyuk buatkan direction signage untuk majlis kenduri...

Cam ni la rupenye direction signage ke lokasi majlis kenduri.. tapi yang ni belum siap 100% lagi... hehehe...

Kek..??!! Laaa... Paksu & Maksu sempat belikan kek untuk celebrate birthday anak dieorang yg third tu.., Syahirah...

Happy birthday to you... Shahirah.. (yang ke berapa... hmm... aku pon tak sure... nanti la tanye balik... hehehe..)

Sume orang rileks kejap... enjoy makan kek b'day Syahirah...

Continue balik wat keje... sebahagian telur2 rebus yang dah dibungkus...

My cousin.., Iffah sedang sibuk menyusun goodie bag yang dah siap...

Sebahagian dari goodie bag untuk majlis kenduri....

Khemah pengantin yang telah siap di pasang....

Khemah untuk para jemputan nanti... juga telah siap dipasang.. kerusi2 dan meja pon dah siap disusun.....

So... continue citer last part yang aku balik ke Brisu malam tu... untuk ambil pakaian aku untuk majlis esok dan pasang direction signage dengan adik & sepupu2 aku.. Aku sampai Brisu time tu dah nak pukul 12 tengah malam.. Actually aku kene balik ke rumah Liza semula lepas tu... Sampai aje... aku rileks kejap... minum2.. borak2 dengan mak aku... dan family Pak Long & Mak Long aku yang juga baru sampai dari Singapore... Lebeh kurang pukul 12.30 pagi... aku, adik aku.., Ayol dan sepupu2 aku (Man dan adiknye Apiz...) kuar ke Simpang Ampat untuk pasang direction signage.... Pergi 2 kereta... kereta aku dan kereta Man... pasal lepas tu... aku terus gerak ke rumah Liza dan dieorang sume balik ke Brisu semula... Kiteorang seronok sebenarnye pasang bende nih... hehehe... Then lebeh kurang pukul 12.50 kiteorang selesai pasang sume direction signage tu... Aku terus bertolak balik ke rumah Liza..., at last aku sampai sane lebeh kurang pukul 1.30 pagi... wahaha... penat giles... sampai2..aku terus tidur...

Actually.., malam tu before aku sampai.., my family sempat layan firework show... Hehe.. bunga api nih di 'sponsor' oleh Pakcik aku... ade 3... So, malam tu layan 1... then malam besok time aku & Liza ade... dieorang nak layan lagi 2 bunga api tu.... Saje suke2... suke tengok sume orang happy melayan firework show nih.... Got this firework pic from my cousin, Man camera.....




Sibuk2 pasang signage tu... sempat jugak Apiz snap pic time tu... hehehehe... Sempat die bawak kamera aku time tuh rupenye... hehehhe... Thank u very much to Ayol, Man & Apiz yang sanggup meneman aku pasang direction signage pagi2 buta hari tu......


Adik aku... Ayol tengah pasang direction signage kat area roundabout lepas tol Alor Gajah... tak de tempat nak ikat... so kiteorang tumpang tiang signage orang lain.... hehehe...

Aku sempat interframe Ayol yg tengah pasang signage tu... tengok la muka aku time tu.. muka penat + ngantuk... hehehe...

Ni la hasilnya... signage yang dieorang dok buat siang tadi... siap di pasang...

Ni plak Man tengah pasang direction signage kat traffic light Simpang Ampat....

3 comments:

Ramza said...

kitaorg yg beli kek ni pon tak sure birthday dia yg ke bape....tue pasal kat kek tue takde tulis umur....hahaha

amiechomel said...

wah kemain wedding ko gazza, grand giler siap ada bunga api lagi tu! nasib baik takde fun fair mcm kawin mawi!

Anonymous said...

Salam,

Boleh tak bagi kat aiza no phone cikgu izan n cikgu ayuni...really miss them....bila tgk gambr diaorg miss betul...my email aizamz78@yahoo.com

Aiza